Czym jest BPO? Czym jest SSC? Na czym polegają?
BPO to skrót od angielskiej nazwy Business Process Outsourcing, używany jest w celu określenia sektora outsourcingu procesów biznesowych. W Polsce BPO tłumaczy się jako zlecenie usług na zewnątrz.
BPO polega na wykonywaniu mniej znaczących procesów biznesowych przez zewnętrzne firmy. Przejmują one całą odpowiedzialność za realizację oraz dbają jej jakość.
Firmy zlecają podmiotom zewnętrznym mniej istotne procesy, aby móc się skupić na kluczowych aspektach działania przedsiębiorstwa.
BPO miało swój początek w USA. Pierwsze procesy, które zostały zlecone firmą zewnętrznym dotyczyły obszaru HR.
BPO w USA oznacza business proces offshoring i oznacza delegowanie zada do firm poza granicami kraju.
Zadania, które często zleca się firmom zewnętrznym są związane z marketingiem, księgowością czy IT.
Korzyści płynące z outsourcingu
– redukcja kosztów
– brak potrzeby otwierania nowego działu w firmie
– brak odpowiedzialności za proces ( firmy zewnętrzne przejmują całą odpowiedzialność za ich wykonanie oraz jakość)
Nasze wdrożenie w branży BPO
Głównymi obszarami BPO są:
– HR
– Księgowość
– Logistyka
– Obsługa klienta
– IT
Co to jest SSC?
BPO powiązane jest często z SSC, jednak te dwa pojęcia różnią się od siebie.
SSC (ang. Shared Services Centers) oznacza centrum usług wspólnych. SSC polega na utworzeniu jednego wewnętrznego działu wydzielonego z firmy, który obsługuje oddziały firmy macierzystej w danym regionie lub na całym świecie. Takie działy często przenoszone są poza granice kraju w celu redukcji kosztów.