Czym jest BPO? Czym jest SSC? Na czym polegają?
BPO to skrót od angielskiej nazwy Business Process Outsourcing, używany jest w celu określenia sektora outsourcingu procesów biznesowych. W Polsce BPO tłumaczy się jako zlecenie usług na zewnątrz.
BPO polega na wykonywaniu mniej znaczących procesów biznesowych przez zewnętrzne firmy. Przejmują one całą odpowiedzialność za realizację oraz dbają o jej jakość.
Firmy zlecają podmiotom zewnętrznym mniej istotne procesy, aby móc się skupić na kluczowych aspektach działania przedsiębiorstwa.
BPO miało swój początek w USA. Pierwsze procesy, które zostały zlecone firmom zewnętrznym, dotyczyły obszaru HR.
BPO w USA oznacza business proces offshoring i oznacza delegowanie zadań do firm poza granicami kraju.
Zadania, które często zleca się firmom zewnętrznym są związane z marketingiem, księgowością czy IT.
Korzyści płynące z outsourcingu
– redukcja kosztów
– brak potrzeby otwierania nowego działu w firmie
– brak odpowiedzialności za proces ( firmy zewnętrzne przejmują całą odpowiedzialność za ich wykonanie oraz jakość)
Nasze wdrożenie w branży BPO
Głównymi obszarami BPO są:
– HR
– Księgowość
– Logistyka
– Obsługa klienta
– IT
Co to jest SSC?
BPO powiązane jest często z SSC, jednak te dwa pojęcia różnią się od siebie.
SSC (ang. Shared Services Centers) oznacza centrum usług wspólnych.
SSC polega na utworzeniu jednego wewnętrznego działu wydzielonego z firmy, który obsługuje oddziały firmy macierzystej w danym regionie lub na całym świecie. Takie działy często przenoszone są poza granice kraju w celu redukcji kosztów.