Budowanie Efektywnego Zespołu
Bycie liderem zespołu to czerpanie radości z dawania radości innym. Czy tak jest w Twoim przypadku? Wielu liderów koncentruje się wyłącznie na „dowożeniu” wyników. Stają się poganiaczami z przepastnym arsenałem mikro management-owych narzędzi kontroli i finansowymi „marchewkami” w roli nagród.
Dobry lider potrafi zbudować relację na poziomie serca i poziomie umysłu. Serce, z poziomu pracownika oznacza: „Pracuję dla ciebie, bo ci ufam, bo cię lubię, bo lubię swój zespół, bo mogę być sobą”. Umysł: „Pracuję dla ciebie, bo pomagasz mi się rozwijać”.
Jeśli potrafisz utrzymywać wszystkie te relacje, żadna konkurencja nie podbierze Ci pracownika. Jeśli opierasz się na kieszeni – nie oczekuj lojalności. Twój pracownik jest dość łatwym łupem dla head hunterów. Takie transakcyjne relacje, były powszechne w biznesie od lat 80-tych XX wieku. Mawiano wtedy: „Chciwość jest dobra a lojalność jest niepotrzebnym balastem, tak dla firmy jak i dla pracownika”.
Dziś, nawet wielkie korporacje zaczynają porzucać ten model, idąc w kierunku emocjonalnego związania pracownika z organizacją, w zamian za zapewnienie mu nie tylko bezpieczeństwa ale także relacji i rozwoju.
O czym jest warsztat?
Podczas warsztatu mówimy o przywództwie na szczeblu lidera. Wyniki, osiągamy poprzez ludzi: czujących się bezpiecznie, mówiących otwarcie o błędach i problemach, zaangażowanych w tworzenie dobrych relacji, chętnie biorących na siebie odpowiedzialność. Te cztery czynniki to piramida budowania efektywnego zespołu, po której będziemy się wpinać. Na szczycie czeka nas nagroda: zespół osiągający wyniki bez „kija i marchewki”.
Dlaczego warto wziąć udział?
- Przeprowadzisz autoanalizę – odnośnie Twoich preferencji (wolę być był liderem, członkiem zespołu, pracować samodzielnie)
- Przeprowadzisz analizę dysfunkcji zespołu którym kierujesz
- Dowiesz się jak wpisać się we współczesne oczekiwania pracowników względem pracodawcy i lidera.
- Nauczysz się dobierać ludzi do zespołu, nie tylko w oparciu o kompetencje ale z uwzględnieniem preferencji ról zespołowych.
- Poznasz techniki doceniania i budowania zaufania w zespole.
- Poznasz podstawy zarządzania trudnymi sytuacjami w zespole (konflikt, nieprzestrzeganie reguł)
- Poznasz podstawy kierowania zespołem w sytuacji zmiany.
Program warsztatu:
- Ćwiczenie: Zespół i TY.
Mini gra: Koncern – pułapka silosów organizacyjnych.
Ćwiczenie: Czego ludzie oczekują od lidera? Przykłady zachowań.
- Ćwiczenie: Moja Mapa. Znajdowanie łączących nas cech + zadawanie pytań otwartych.
Ćwiczenie: Analiza ról w zespole. Dyskusja, wnioski.
- Jak pracować z kontraktem zespołowym?
- Test stylu rozwiązywania konfliktów.
Scenki sytuacji konfliktowych.
- Ćwiczenie: Mini Gra: Moving Motivators – odkryj co z 9 motywatorów prowadzi Twoich ludzi? . Scenki: Feedforward i Feedback (modele: STAR, SORA, WRAP)
- Scenki – reakcje zespołu na zmiany.
- Przeprowadzić test dysfunkcji Zespołu i wypracować działania zaradcze.

Szkolenie otwarte
*Cena brutto 1 osoba1 dzień-
1 dzień
-
20% Teorii 80% praktyki
-
Treściwe materiały dydaktyczne
-
Za każdą poleconą osobę, oferujemy rabat 20% dla polecającego!
-
Imienny certyfikat
-
Catering po Naszej stronie
Szkolenie zamknięte
*Cena brutto do 10 osóbprzygotowanie + 2 dni + follow-up online-
2 dni + follow-up online
-
20% Teorii 80% praktyki
-
Treściwe materiały dydaktyczne
-
Na każde kolejne szkolenie zamknięte oferujemy rabat 5%
-
Imienny certyfikat
-
Catering po stronie Klienta
Szkolenie zamknięte
*Cena brutto Od 10 do 20 osóbprzygotowanie + 2 dni + follow-up online-
2 dni + follow-up online
-
20% Teorii 80% praktyki
-
Treściwe materiały dydaktyczne
-
Na każde kolejne szkolenie zamknięte oferujemy rabat 5%
-
Imienny certyfikat
-
Catering po stronie Klienta
Chcesz wziąć udział?
Wyślij zgłoszenie.
Skontaktujemy się z Tobą!
Oferta szyta na miarę
Jeżeli są Państwo zainteresowani przygotowaniem spersonalizowanej oferty dla Państwa przedsiębiorstwa, uprzejmie prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego. Dzięki temu będziemy mogli dokładniej zrozumieć Państwa potrzeby i dostosować nasze usługi w sposób najbardziej efektywny.