Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole
płynnie z teorii w praktykę
Warsztat powstał na bazie naszych doświadczeń, które zebraliśmy współpracując z różnymi Klientami w różnych branżach.
Oprócz potrzeby optymalizacji procesów, zwracaliśmy szczególną uwagę na to, czy i w jaki sposób współpracują ze sobą Zespoły w organizacjach dla których pracowaliśmy.
Z zadowoleniem przyjmowaliśmy informację zwrotną od Klientów i samych członków zespołów, że chcą konstruktywnie pracować nad poprawą własnej komunikacji, co miało pozytywny wpływ na wyniki prac projektowych w przyjemnej atmosferze.
Podczas warsztatu, uczestnicy zapoznają się z technikami i narzędziami, pozwalającymi na skuteczne przekazywanie informacji, na wyrażanie swoich potrzeb i oczekiwań, na rozwiązywanie konfliktów oraz budowanie zaangażowania i motywacji w zespole.
Czy chciałbyś, aby członkowie Twojego Zespołu:
- Wyrażali swoje myśli i oczekiwanie zdecydowanie jaśniej i precyzyjniej?
- Aktywnie słuchali innych i brali pod uwagę ich punkt widzenia?
- Nie unikali zadawania pytań w celu lepszego zrozumienia przekazywanych informacji?
- Wyrażali swoje emocje w taki sposób, by nikogo nie urazić?
- Byli zaangażowani i zmotywowani do pracy nad wspólnymi celami?
- Nie mieli trudności z dostosowaniem się do zmian lub nowych wymagań?
Czy chciałbyś, aby w Twoim Zespole:
- Było więcej wzajemnego zaufania i otwartości na odmienne zdanie i punkt widzenia innych działów w firmie?
- Rozwiązywano konflikty i spory, wynikające z nieporozumień i błędów w komunikacji?
- Realizowano skutecznie cele z poczuciem sensu działania?
Opis i cel warsztatu
Warsztat składa się z praktycznych ćwiczeń, które pomagają w rozwijaniu umiejętności zespołowych.
W ramach warsztatu pracujemy nad poczuciem sensu swojej roli w zespole i świadomą współpracą z innymi członkami zespołu, budowaniem zaufania i komunikacją wewnętrzną.
Nasi trenerzy to eksperci w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Dysponują bogatym doświadczeniem w pracy z zespołami funkcyjnymi, w których mocny nacisk kładziony jest na relacje i dobrą atmosferę w zespole.
Dostosowujemy nasze warsztaty do specyficznych potrzeb i wymagań klientów, aby zapewnić najlepsze rezultaty.
Zapraszamy do kontaktu z nami, aby omówić potrzeby Twojego zespołu i uzyskać więcej informacji na temat naszego warsztatu.
Jesteśmy przekonani, że nasz warsztat pomoże poprawić wydajność i skuteczność Twojego zespołu.
Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy
- Poprawa komunikacji w zespole - uczestnicy poznają techniki i narzędzia, które pomogą im w efektywnym przekazywaniu informacji, unikaniu nieporozumień oraz budowaniu zaangażowania i zaufania między członkami zespołu.
- Budowanie relacji - warsztat może pomóc w zrozumieniu roli emocji w komunikacji, w rozpoznawaniu i radzeniu sobie z konfliktami, a także w kształtowaniu pozytywnej atmosfery w zespole.
- Osiąganie celów - efektywna komunikacja jest kluczowa w osiąganiu wspólnych celów, dlatego warsztat może pomóc w lepszym planowaniu, organizowaniu i koordynowaniu działań w zespole, a także w motywowaniu członków do pracy nad ich realizacją.
- Rozwój umiejętności miękkich - warsztat może pomóc w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych, takich jak empatia, asertywność czy umiejętność słuchania. Te umiejętności są przydatne nie tylko w pracy, ale także w życiu prywatnym.
- Wzrost zaangażowania i motywacji - poprawa komunikacji i budowanie relacji w zespole może przyczynić się do większego zaangażowania i motywacji członków, co może przełożyć się na lepsze wyniki i sukcesy zespołu.
- Uczenie się przez doświadczenie - warsztaty prowadzone są w formie ćwiczeń i symulacji, co pozwala na zdobycie praktycznych umiejętności i doświadczeń, które można wykorzystać w pracy. Stosujemy min. elementy cyklu Kolba oraz evidence based management, czyli działamy w oparciu o fakty.
- Lepsze zrozumienie różnorodności w zespole - warsztat może pomóc w zrozumieniu i docenieniu różnorodności w zespole oraz w lepszym wykorzystaniu jej potencjału.
Umiejętności, które rozwiniesz
- Komunikacja werbalna i niewerbalna - uczestnicy mogą nauczyć się, jak poprawnie i skutecznie przekazywać informacje werbalnie i niewerbalnie, takie jak język ciała, mimika, intonacja głosu.
- Asertywność - uczestnicy mogą nauczyć się, jak wyrażać swoje zdanie w sposób asertywny, czyli bez agresji, ale jednocześnie stanowczo i klarownie.
- Słuchanie aktywne - uczestnicy mogą nauczyć się, jak aktywnie słuchać rozmówcy, co pozwala na lepsze zrozumienie jego potrzeb i oczekiwań.
- Rozwiązywanie konfliktów - uczestnicy mogą nauczyć się, jak rozwiązywać konflikty w zespole, jak radzić sobie z emocjami i jak szukać rozwiązań, które będą satysfakcjonujące dla wszystkich.
- Budowanie zaufania - uczestnicy mogą nauczyć się, jak budować zaufanie między członkami zespołu, jak kształtować pozytywną atmosferę w zespole oraz jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami.
- Planowanie i koordynacja działań - uczestnicy mogą nauczyć się, jak planować i koordynować działania w zespole, jak efektywnie wykorzystywać czas i zasoby oraz jak motywować członków do pracy nad osiągnięciem wspólnych celów.
- Adaptacyjność - uczestnicy mogą nauczyć się, jak dostosowywać się do różnych sytuacji i ludzi, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami oraz jak wykorzystywać różnorodność w zespole.
Program warsztatu
Czas trwania warsztatów: 2-3 dni, w zależności od potrzeb klienta.
- Wprowadzenie do budowania zespołu i skutecznej komunikacji
- Elementy efektywnego zespołu i proces budowania zespołu
- Umiejętności komunikacyjne w miejscu pracy, w tym słuchanie aktywne, jasna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
- Praktyczne ćwiczenia, w tym symulacje i analizy przypadków
Warsztat - jaką jesteśmy grupą? Co nas łączy? Jak działamy? Czy i jak dobrze się znamy?
W trakcie ćwiczeń w grupach, zarówno Ty, jak i Twój zespół zobaczycie jak w rzeczywistości wygląda:
- Komunikacja w zespole
- Relacje pomiędzy członkami
- Proces decyzyjny
Będziecie w stanie odpowiedzieć sobie na pytania:
- Kto i jak przydziela obowiązki?
- Jaką rolę przyjmujemy w zespole i dlaczego?
- Jak powstaje konflikt i jak temu zaradzić?
- Jak wygląda skuteczna komunikacja?
Dla kogo jest ten warsztat?
Warsztat efektywnej komunikacji w zespole i budowania relacji, powinien być skierowany do wszystkich członków zespołu, którzy są zaangażowani w realizację wspólnych celów. Obejmuje to liderów zespołu, menedżerów, pracowników i innych osób, które są odpowiedzialne za komunikację i koordynację pracy zespołu.
Dodatkowo, warto uwzględnić osoby, które zajmują się specyficznymi obszarami pracy, takie jak komunikacja z klientami, zarządzanie projektem lub specjalistyczna wiedza techniczna.
Jeśli chodzi o liczbę uczestników, to warto dostosować ją do specyfiki zespołu. Warsztat może być prowadzony dla całego zespołu lub dla mniejszych grup, w zależności od potrzeb i celów, które chce się osiągnąć.
Ostatecznie, ważne jest aby wszyscy uczestnicy byli zaangażowani i aktywnie uczestniczyli w warsztacie, aby móc skutecznie nauczyć się i wdrożyć efektywną komunikację i budowanie relacji w zespole.
Warsztat poprowadzą m.in.
i niepewności. W mojej pracy jako trener, skupiam się na towarzyszeniu osobom
w procesie odkrywania siebie samego oraz nauczania efektywnej i skutecznej komunikacji interpersonalnej. Moje motto brzmi: "nazywaj rzeczy po imieniu, a zmienią się w oka mgnieniu" i jestem przekonany, że kluczowym elementem skutecznej komunikacji jest szczerze mówić o swoich potrzebach oraz oczekiwaniach.
Szkolenie otwarte
* Cena brutto za jednego uczestnika, 2 dni-
Ceny zawierają – opłatę za uczestnictwo w warsztacie, catering oraz wszelkie materiały szkoleniowe.
-
Certyfikat – wydany po ukończonym warsztacie.
-
Za każdą zarekomendowaną osobę, która weźmie udział w warsztacie, oferujemy rabat 10% dla polecającego!
-
W przypadku grup powyżej 4 osób cena do negocjacji.
-
Szkolenie zamknięte
(do 10 osób)
* Cena brutto za grupę, 2 dni + przygotowanie
-
Ceny zawierają – opłatę za uczestnictwo w warsztacie, catering oraz wszelkie materiały szkoleniowe.
-
Certyfikat – wydany po ukończonym warsztacie.
-
Warsztaty są w pełni dedykowane potrzebom grupy. Cena zawiera przygotowanie i badanie potrzeb.
-
Każdy dodatkowy dzień warsztatowy w cenie 3750 zł
-
Szkolenie zamknięte
(do 20 osób)
* Cena brutto za grupę, 2 dni + przygotowanie
-
Ceny zawierają – opłatę za uczestnictwo w warsztacie, catering oraz wszelkie materiały szkoleniowe.
-
Certyfikat – wydany po ukończonym warsztacie.
-
Warsztaty są w pełni dedykowane potrzebom grupy. Cena zawiera przygotowanie i badanie potrzeb.
-
Każdy dodatkowy dzień warsztatowy w cenie 5250 zł
-
Oferta szyta na miarę
Jeżeli są Państwo zainteresowani przygotowaniem spersonalizowanej oferty dla Państwa przedsiębiorstwa, uprzejmie prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego. Dzięki temu będziemy mogli dokładniej zrozumieć Państwa potrzeby i dostosować nasze usługi w sposób najbardziej efektywny.