Efektywne spotkania. Praktyczne szkolenie w formie warsztatu
Prawie połowa Polaków podczas spotkań w pracy zajmuje się czymś innym niż wynika to z tematu spotkania, a 27% w ogóle nie widzi ich sensu.
Nie znaczy to jednak, że wyjątkowo nie cierpią spotkań — 62% przyznaje, że je lubi. Z drugiej strony ⅓ sądzi, że są one stresujące (w tym ponad połowa najmłodszych badanych) i nudne, a 23%, że są przez nie mniej produktywni.
Na łamach serwisu LiveCareer.pl przeprowadzono w 2023 roku badanie „To spotkanie mogło być mailem”, w którym prawie 1400 respondentów podzieliło się swoimi doświadczeniami i opiniami, związanymi ze spotkaniami w pracy.
- 21% ankietowanych przyznaje, że muszą pracować po godzinach ze względu na zbyt dużą liczbę spotkań.
- 66% badanych woli spotkania na żywo, 14% online, a pozostali nie mają preferencji.
- Wśród najmłodszych ankietowanych (18-25 lat) 22% woli spotkania online.
- 27% badanych stwierdziło, że spotkania są bez sensu.
Spotkanie jest mini projektem polegającym na wspólnej pracy uczestników. Konsekwencją nieudanych zebrań są… jeszcze dłuższe spotkania i ciężka praca organizatorów nad opanowaniem ich negatywnych skutków. Spotkanie to rodzaj projektu, w którym wykazujesz się umiejętnościami zarządzania ludźmi, czasem i zasobami.
Gdy praca w firmach w coraz większym stopniu przybiera formę zespołową, spotkania stają się sytuacją w której albo wykonuje się więcej naprawdę ważnej roboty albo taką w której marnuje się najwięcej czasu i energii.
Korzyści z udanego spotkania, są nie do przecenienia. Wymieńmy kilka z nich:
- Można się dzielić informacjami i uczyć od swoich współpracowników
- Można odpowiedzieć na pytania
- Można zadać pytania
- Można omówić ważne kwestie i podjąć zespołowe decyzje, rozwiązać problemy
- Można koordynować indywidualne i zespołowe wysiłki współpracowników
- Można spojrzeć na dane zagadnienie z innej perspektywy
- Można obserwować jak współpracownicy wchodzą w interakcje
- Można wspierać poczucie wspólnoty
- Można skłonić współpracowników do zadawania pytań i zgłaszania problemów
O czym jest warsztat?
Warsztat przeprowadzi Cię przez proces projektowania dobrego, wciągającego spotkania, które przyniesie policzalne korzyści dla Twojej organizacji.
Zaczniemy od diagnozy obecnych spotkań – dzięki testowi „Dlaczego spotkanie może się nie udać?” dowiesz się jakie są słabe strony Twoich spotkań. Następnie przejdziemy od przez cały proces: od przygotowania spotkania, poprzez jego umiejętne prowadzenie aż po zakończenie i follow-up zadań przydzielonych po spotkaniu.
Wszystko zakończymy scenkami na spotkań, które przygotują uczestnicy warsztatów, aby przećwiczyć nowe umiejętności praktycznie i otrzymać feedback od pozostałych uczestników i trenera.
Dlaczego warto wziąć udział?
- Dowiesz się jakie są słabe strony spotkań w Twojej organizacji i ile kosztuje czas zmarnowany na nieefektywnych spotkaniach. Będzie potrafił diagnozować spotkania.
- Zaprojektujesz wybrane, cykliczne spotkanie tak, by jego uczestnicy odbierali je jako efektywne.
- Będziesz potrafił moderować spotkanie zachowując wysoka kulturę i bezstronność
- Poznasz sposoby podejmowania decyzji w trakcie spotkania
- Przećwiczysz prowadzenie spotkania w roli moderatora lub jednej z innych ról wyznaczanych na spotkaniu.
- Będzie przygotowany do egzekwowania decyzji, podjętych na spotkaniu.
Program warsztatu:
- Ćwiczenie: test najczęściej spotykanych błędów podczas spotkań.
Ćwiczenie: Przygotowanie konkretnego spotkania przez uczestników ze wszystkimi parametrami.
Ćwiczenie: zaprojektowanie kontraktu dla wybranego ,regularnego spotkania.
- Ćwiczenie: Scenki spotkań z wybranymi tematami (przygotowane lub na zadane tematy). Uczestnicy prowadzą w parach 15 minutowe sesje i otrzymują feedback.
Ćwiczenie: Scenki spotkań z wybranymi tematami (przygotowane lub na zadane tematy). Uczestnicy prowadzą w parach 15 minutowe sesje i otrzymują feedback.
- Ćwiczenie: Scenki spotkań z wybranymi tematami (przygotowane lub na zadane tematy). Uczestnicy prowadzą w parach 15 minutowe sesje i otrzymują feedback.
- Ćwiczenie: Scenki spotkań z wybranymi tematami (przygotowane lub na zadane tematy). Uczestnicy prowadzą w parach 15 minutowe sesje i otrzymują feedback.
- Ćwiczenie: Scenki spotkań z wybranymi tematami (przygotowane lub na zadane tematy). Uczestnicy prowadzą w parach 15 minutowe sesje i otrzymują feedback.
- Ćwiczenie: Scenki spotkań z wybranymi tematami (przygotowane lub na zadane tematy). Uczestnicy prowadzą w parach 15 minutowe sesje i otrzymują feedback.
Zaprojektować spotkanie w swoim środowisku. Opcjonalnie – możliwy audyt spotkań uczestników, dokonany przez konsultanta u klienta: on site / on line.

Szkolenie otwarte
*Cena brutto 1 osoba1 dzień-
1 dzień
-
20% Teorii 80% praktyki
-
Treściwe materiały dydaktyczne
-
Za każdą poleconą osobę, oferujemy rabat 20% dla polecającego!
-
Imienny certyfikat
-
Catering po Naszej stronie
Szkolenie zamknięte
*Cena brutto do 10 osóbprzygotowanie + 2 dni + follow-up online-
2 dni + follow-up online
-
20% Teorii 80% praktyki
-
Treściwe materiały dydaktyczne
-
Na każde kolejne szkolenie zamknięte oferujemy rabat 5%
-
Imienny certyfikat
-
Catering po stronie Klienta
Szkolenie zamknięte
*Cena brutto Od 10 do 20 osóbprzygotowanie + 2 dni + follow-up online-
2 dni + follow-up online
-
20% Teorii 80% praktyki
-
Treściwe materiały dydaktyczne
-
Na każde kolejne szkolenie zamknięte oferujemy rabat 5%
-
Imienny certyfikat
-
Catering po stronie Klienta
Chcesz wziąć udział?
Wyślij zgłoszenie.
Skontaktujemy się z Tobą!
Oferta szyta na miarę
Jeżeli są Państwo zainteresowani przygotowaniem spersonalizowanej oferty dla Państwa przedsiębiorstwa, uprzejmie prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego. Dzięki temu będziemy mogli dokładniej zrozumieć Państwa potrzeby i dostosować nasze usługi w sposób najbardziej efektywny.