Komunikacja, Feedback, Trudne Rozmowy z Pracownikami
płynnie z teorii w praktykę
Komunikacja, Feedback, Trudne Rozmowy z Pracownikami
„Problemy komunikacyjne” to jeden z najczęściej wymienianych w badaniach problemów osób zarządzających. Dotyczy to zarówno relacji Lider – Pracownik, jak i kontaktów z innymi działami, kontrahentami czy klientami. Liderem a zwłaszcza Managerem zostaje często osoba nastawiona na osiąganie wyników. Wyniki zaś, coraz trudniej osiągać po prostu wrzucając zadania i oczekując efektów. Nie jest też dobrym pomysłem Lider – helikopter z tradycyjnym zestawem narzędzi do kontroli i poganiania.
Współczesny pracownik oczekuje zaufania, feedbacku, wspólnego rozwiązywania problemów ale też poczucia sensu pracy dla danej organizacji czy zespołu a to już są zagadnienia z pogranicza Przywództwa.
Mało kto rodzi się liderem łączącym wyniki z dobrą atmosferą. Na szczęście tzw. „charyzma” to mit. Wystarczy zestaw umiejętności w dziedzinie komunikacji i trudnych rozmów a to ułatwi Ci nasz Warsztat.
O czym jest warsztat?
Podczas warsztatu przejdziemy proces komunikacji z pracownikiem patrząc na ten proces z kilku różnych perspektyw. Przyjrzymy się komunikacji z punktu widzenia pierwszego wrażenia, czy aspektów niewerbalnych ale wejdziemy tez w szczegóły technik poprawiających wzajemne porozumiewanie się. Osobna częścią będzie analiza typowych „trudnych sytuacji” w zespole i ćwiczenia pomagające wypróbować nowe umiejętności. Dysponujemy przykładami i case studies ale najlepszy efekt da praca na sytuacjach uczestników warsztatów. Przygotujemy je razem z Tobą tak, by uczestnicy wyszli z gotowymi schematami rozmów, dopasowanymi do ich sytuacji.
Dlaczego warto wziąć udział?
- Nauczysz się rozpoznawać przeszkody komunikacyjne.
- Będziesz wiedział, kiedy należy się spotkać osobiście a kiedy wystarczy on-line, czat lub telefon.
- Podczas spotkań osobistych, odpowiednio zaaranżujesz przestrzeń i użyjesz właściwych gestów dopasowanych do Twojego odbiorcy..
- Opanujesz kilka prostych technik, które usuną dotychczasowe kłopoty ze zrozumieniem Twoich intencji.
- Będziesz zadawał właściwe pytania, pozwalające zrozumieć rozmówcę a nawet poprowadzisz prosta rozmowę Coachingowa.
- Zarządzisz typowymi, trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi (nieprzestrzeganie reguł, zmiana warunków pracy, kolejne rozmowy w tej samej sprawie, wynagrodzenia i inne)
- Odłożysz do szuflady feedback FUKO czy wkurzający pracowników schemat Kanapki a w to miejsce zastosujesz nowe modele, w tym feedback dopasowany do osób wrażliwych i młodszych generacji pracowników.
Program warsztatu. 1 dzień:
- Ćwiczenie: Odkodowanie pod presją czasu.
Ćwiczenie: ocena skuteczności (+/-) rozmowy, spotkania on-line; rozmowy telefonicznej i różnych sposobów komunikacji pisemnej. Ćwiczenie: Fakt – Ocena – Opinia.
Ćwiczenia: Stereotypy; Pierwsze wrażenie.
- Ćwiczenia: Stereotypy; Pierwsze wrażenie.
Ćwiczenie: odczytywanie ukrytych intencji (filmy) scenki z wykorzystaniem poznanych umiejętności.
- Ćwiczenia: test aktywnego słuchania; stosowanie poznanych technik – ćwiczenia w zespołach.
- Ćwiczenia: Gemba Coaching / scenka GROW.
- Kwestionariusz: „Moje trudne rozmowy”.
- Ćwiczenie: scenki: Feedforward i Feedback (modele: STAR, SORA, WRAP).
- Ćwiczenie: scenki rozmów dyscyplinujących na case’ach lub przykładach uczestników.
- Ćwiczenie: zaplanowanie rozmowy wg modelu TWI na przykładzie własnej sytuacji.
- Przeprowadzić wg poznanych schematów i zapisać 3 „trudne rozmowy” + refleksja osobista.
Warsztat poprowadzą m.in.
i niepewności. W mojej pracy jako trener, skupiam się na towarzyszeniu osobom
w procesie odkrywania siebie samego oraz nauczania efektywnej i skutecznej komunikacji interpersonalnej. Moje motto brzmi: "nazywaj rzeczy po imieniu, a zmienią się w oka mgnieniu" i jestem przekonany, że kluczowym elementem skutecznej komunikacji jest szczerze mówić o swoich potrzebach oraz oczekiwaniach.
Szkolenie otwarte
* Cena brutto za jednego uczestnika, 1 dzień-
Ceny zawierają – opłatę za uczestnictwo w warsztacie, catering oraz wszelkie materiały szkoleniowe.
-
Certyfikat – wydany po ukończonym warsztacie.
-
Za każdą zarekomendowaną osobę, która weźmie udział w warsztacie, oferujemy rabat 10% dla polecającego!
-
W przypadku grup powyżej 4 osób cena do negocjacji.
-
Szkolenie zamknięte
(do 10 osób)
* Cena brutto za grupę, 1 dzień + przygotowanie
-
Ceny zawierają – opłatę za uczestnictwo w warsztacie, catering oraz wszelkie materiały szkoleniowe.
-
Certyfikat – wydany po ukończonym warsztacie.
-
Warsztaty są w pełni dedykowane potrzebom grupy. Cena zawiera przygotowanie i badanie potrzeb.
-
Każdy dodatkowy dzień warsztatowy w cenie 3750 zł
-
Szkolenie zamknięte
(do 20 osób)
* Cena brutto za grupę, 1 dzień + przygotowanie
-
Ceny zawierają – opłatę za uczestnictwo w warsztacie, catering oraz wszelkie materiały szkoleniowe.
-
Certyfikat – wydany po ukończonym warsztacie.
-
Warsztaty są w pełni dedykowane potrzebom grupy. Cena zawiera przygotowanie i badanie potrzeb.
-
Każdy dodatkowy dzień warsztatowy w cenie 5250 zł
-
Chcesz wziąć udział?
Wyślij zgłoszenie.
Skontaktujemy się z Tobą!
Oferta szyta na miarę
Jeżeli są Państwo zainteresowani przygotowaniem spersonalizowanej oferty dla Państwa przedsiębiorstwa, uprzejmie prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego. Dzięki temu będziemy mogli dokładniej zrozumieć Państwa potrzeby i dostosować nasze usługi w sposób najbardziej efektywny.