Pasażerskie przewozy lotnicze
Branża: lotnicza,
Usługi,
2011
Projekt dla klienta specjalizującego się obsłudze połączeń lotniczych.
Cel Projektu
Skrócenie czasu przeglądu samolotów pasażerskich.
Efekt Projektu
Przeprowadzone szkolenia i warsztaty wdrożeniowe zaskutkowały zwiększeniem zaangażowania pracowników do przejmowania inicjatyw w zakresie ciągłego doskonalenia, wdrożono system 5S w obszarach obsługi hangarowej.
Poprawiono komunikację w przedsiębiorstie poprzez wdrożenie spotkań Board Meetings. Pracownicy zdobyli kompetencje z zakresu nowoczesnego przywództwa w zakresie Lean Management. Wdrożono system sugestii pracowniczych powiązany z systemem premiowym.
- Czas przeglądów lekkich dokonywanych w hangarach przez mechaników skrócił się o 43%.
- Dostępność samolotów w siatce lotów zwiększyła się o 21%.
- Uwolniono przestrzeń roboczą w hangarze o 30%.
- Poziom zapasów w slocie obniżył się 50%.
- Efektywności pracy mechaników lotniczych wzrosła o 45%.
Projekt wygenerował 120 MLN zł zysku / rok.
Zakres Projektu
Wdrożenie:
- Mapowanie Strumienia Wartości (VSM) w budowaniu szczupłego obiegu częsci serwisowanych samolotów.
- Poprawa ergonomii stanowisk pracy poprzez wdrożenie systemu 5S.
- Optymalizacja poziomu zapasów części poprzez zastosowanie systemu ciągnienia Kanban.
- Poprawa zarządzania łancuchem dostaw.
- Wskaźników operacyjnych KPI gwarantujących utrzymanie zdefiniowanych poziomów SLA (Service Level Agreement).
- Redukcja czasu dostaw części lotniczych.
- Wprowadzenie SRM (Supplier Relationship Management) – zarządzania relacjami z dostawcami
- Systemu audytów oceniających dostawców.
120 000 000 zł
Zysk z projektu / rok.
6 miesięcy
Czas trwania projektu.
180 osób
Liczba pracowników.
↑ efektywność mechaników %45%0100↓ czasu przeglądów lekkich %43%0100↓ przestrzeń robocza %30%0100↓ poziom zapasów %50%0100