Lean partner logo

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Praktyczne szkolenie z ćwiczeniami.

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym to proces, który wymaga uwzględnienia różnorodności doświadczeń, wartości i oczekiwań pracowników z różnych pokoleń.

Każde pokolenie ma swoje unikalne wartości i motywacje. Na przykład, pracownicy z pokolenia Baby Boomers często cenią sobie stabilność i lojalność wobec firmy, podczas gdy millenialsi mogą być bardziej zainteresowani elastycznością i możliwością rozwoju kariery.

Różne pokolenia mogą preferować różne formy komunikacji. Starsze pokolenia mogą preferować bezpośrednie rozmowy i spotkania, podczas gdy młodsze mogą być bardziej skłonne do korzystania z technologii, takich jak e-maile czy komunikatory internetowe.

Ważne jest, aby Liderzy dostosowali swoje podejście do komunikacji, aby zaspokoić potrzeby wszystkich członków zespołu.

Zespoły wielopokoleniowe mogą być doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i wiedzy. Starsi pracownicy mogą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, podczas gdy młodsze pokolenia mogą wnosić nowoczesne podejścia i umiejętności technologiczne.

Warto promować kulturę wzajemnego uczenia się. Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym stawia w konsekwencji  przed Liderem  szereg wyzwań.

O czym jest warsztat?

Szkolenie pozwala zdobyć wiedzę i przećwiczyć umiejętności dotyczące zarządzania pracownikami wywodzącymi się z różnych pokoleń oraz czerpania pozytywnych inspiracji z tej różnorodności.

Dysponujemy ćwiczeniami,  przykładami i  grami szkoleniowymi pracujemy też na konkretnych sytuacjach  i  case studies uczestników warsztatów. Przygotujemy je razem z Tobą tak, by uczestnicy wyszli z gotowymi schematami rozmów,  dopasowanymi do ich sytuacji. 

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Nauczysz się przekazywania informacji zwrotnej podwładnemu z pokolenia  X , Y i Z.
  • Rozwiniesz umiejętność Egzekwowania norm i zasad podczas kierowania pracownikami X , Y  i Z.
  • Zwiększysz umiejętności odczytywania komunikatów niewerbalnych dotyczących przeżywanych emocji.
  • Rozwiniesz umiejętność efektywnego delegowania i dyscyplinowania wobec  pracownika z pokolenia X , Y  i Z.
  • Udoskonalisz   trening umiejętności zarządzania zespołem wielopokoleniowym – delegowania, monitorowania i odbioru zadań.
  • Rozwiniesz umiejętność rozpoznania i rozumienia potrzeb pracowników z pokolenia  X , Y, Z
  • Rozwiniesz refleksję dotyczącą rozumienia potrzeb pracowników z pokolenia  X , Y, Z.

 

Program warsztatu:

  • Po co organizacji zarządzanie wiekiem?

  • Korzyści dla organizacji wynikające z zarządzania różnorodnością.

  • Ćwiczenie: Analiza SWOT pracowników w różnym wieku – ćwiczenie; Dyskusja
  • Pokolenie X,Y,Z co je łączy a co różni;
  • Komunikacja międzypokoleniowa;
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej dzięki różnorodności zespołu;
  • Innowacyjność i doświadczenie – jak wykorzystać potencjał różnorodności;
  • Ćwiczenie: Dobre praktyki w zarządzaniu generacjami wielopokoleniowymi. Modele, narzędzia – przykłady zarządzania różnorodnymi zespołami.

  • Charakterystyka pokoleń Y, Z  oraz X oraz wyjaśnienie, jak stworzyły się takie grupy społeczne.
  • Konsekwencje dla specyfiki funkcjonowania w zespole i w organizacji
  • Plusy i minusy X,Y i Z
  • W zespole i  społeczeństwie
  • Ćwiczenie: praca w podgrupach pokoleniowych i dyskusja moderowana przez facylitatora

Komunikacja vel konflikty zespołowe

  • Zespół różnorodny – jego role , relacje i konflikty;
  • Jak pokonać stereotypy związane z wiekiem?
  • Budowanie autorytetu i efektywność lidera w zespole;
  • Inteligencja emocjonalna menedżera w zarządzaniu zespołem zróżnicowanym;
  • Komunikacja z pracownikami w różnych grupach wiekowych. Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej;
  • Prowadzenie zebrań w grupach zróżnicowanych wiekowo;
  • Źródła konfliktów w zespołach wielopokoleniowych;
  1. Rekrutacja.
  2. Adaptacja w pracy.
  3. Komunikacja.
  4. Obustronne informacje zwrotne.
  5. Oceny pracownicze – częstotliwość.
  6. Komunikacja w delegowaniu.
  7. Koncentracja na wynikach zamiast standardach.
  8. Zebrania i szkolenia.
  9. Motywacja.
  10. Różnorodność obowiązków i motywacji.
  11. Elastyczność czasu pracy.
  12. Rozwój podwładnych Y i Z
  13. Styl zarządzania.

Podporządkowanie się zasadom i procedurom.

  • Ćwiczenie: Budowa mostu ;
    praca w grupach pokoleniowych – Uczestnicy szkolenia, którzy już potrafią scharakteryzować podwładnego z pokolenia X, Y i Z – na bazie gry – opracowują zasady kierowania nim w opisanych obok obszarach dzieląc się swoimi doświadczeniami.

  • Jak go efektywnie motywować i dyscyplinować
  • Modele Feedback’u i rozmów coachingowych
  • Efektywne metody i narzędzia motywacji pracowników z  pokoleń X i Y oraz Z

Ćwiczenie :  case’y Trenera i uczestników 

  • Analiza:  Potrzeby wobec pracodawcy i szefa pokolenia X,Y, Z
  • Test Maslowa i Herzberga, porównanie specyfiki pokoleń w obszarze motywatorów
  • Zebranie dobrych praktyk
  • Potencjał młodego pokolenia – narzędzia wykorzystujące zasoby;
  • Pracownik mentor czyli wykorzystujemy wiedzę z kraju „ kwitnącej wiśni”;
  • Sposoby na motywację i zaangażowanie pracowników w różnych przedziałach wiekowych.
  • Case study –  jakich błędów należy unikać a jakie błędy popełniają organizację przy zarządzaniu różnymi generacjami;
  • Ćwiczenie:   sformułowanie celu rozwojowego w  modelu SMART
LEAN PARTNER certyfikat SUS 2.0 Dekra YELLOW GREEN BLACK BELT

Szkolenie
otwarte

*Cena brutto
1 osoba
1 dzień
799,50 zł osoba/dzień netto 650 zł
  • 1 dzień
  • 20% Teorii 80% praktyki
  • Treściwe materiały dydaktyczne
  • Za każdą poleconą osobę, oferujemy rabat 20% dla polecającego! 
  • Imienny certyfikat
  • Catering po Naszej stronie
Dla Ciebie

Szkolenie zamknięte

*Cena brutto
do 10 osób
przygotowanie + 2 dni + follow-up online
13 530 zł netto 11 000 zł, osoba/dzień 550 zł
  • 2 dni + follow-up online
  • 20% Teorii 80% praktyki
  • Treściwe materiały dydaktyczne
  • Na każde kolejne szkolenie zamknięte oferujemy rabat 5%
  • Imienny certyfikat
  • Catering po stronie Klienta
DLA ZESPOŁÓW

Szkolenie zamknięte

*Cena brutto
Od 10 do 20 osób
przygotowanie + 2 dni + follow-up online
19 680 zł netto 16 000 zł, osoba/dzień 400 zł
  • 2 dni + follow-up online
  • 20% Teorii 80% praktyki
  • Treściwe materiały dydaktyczne
  • Na każde kolejne szkolenie zamknięte oferujemy rabat 5%
  • Imienny certyfikat
  • Catering po stronie Klienta
DLA FIRM

Chcesz wziąć udział?
Wyślij zgłoszenie.
Skontaktujemy się z Tobą!

Oferta szyta na miarę

Jeżeli są Państwo zainteresowani przygotowaniem spersonalizowanej oferty dla Państwa przedsiębiorstwa, uprzejmie prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego. Dzięki temu będziemy mogli dokładniej zrozumieć Państwa potrzeby i dostosować nasze usługi w sposób najbardziej efektywny.

warta logo
Warta referencje

„We wrześniu 2016 i oku w Katowicach, pracownicy Warty uczestniczyli w warsztatach Lean Champions „Lean Management i KAIZEN” zorganizowanym przez firmę LEAN Partner.

Szkolenie zostalo przeprowadzone w bardzo dynamicznej formie. Zestawy pojęć teoretycznych były umiejętnie przeplatane warsztatami, realizując tym samym praktyczne zastosowanie poznanych teorii. Dzięki temu, uczestnicy byli zaangażowani i chętni do pracy. Należy podkreślić, że dużą rolę odegrali sami trenerzy, którzy z dużą swobodą przekazywali wiedzy i dbali o dobrą atmosferę szkolenia.

Warsztat został przygotowany i przeprowadzony zgodnie z wcześniejszym ustaleniem, dokładnie pod zamówienie Warty spełnił oczekiwania wszystkich uczestników w części merytorycznej oraz warsztatowej.

Ogromnym atutem warsztatów okazała się możliwość poznania praktycznego wykorzystania metodyki LEAN w firmie Bombardier. To świetny pomysł na spotkanie z praktykami i możliwość zadania pytań managerom stosującym na co dzień z sukcesem metodologię LEAN.

Wszystkim zainteresowanym wprowadzeniem metodologii LEAN polecamy szkolenie i warsztaty prowadzone przez LEAN Partner.

To bardzo dobra inwestycja oraz gwarancja jakości szkolenia.”

Beata Jaczewska, Koordynator

Jarosław Paćko, Dyrektor, Towarzystwo ubezpieczeń i reasekuracji  Warta S.A, branża ubezpieczeniowa