Zarządzanie warsztatami usprawniającymi
płynnie z teorii w praktykę
4,5 stycznia 2023 r.
środa, czwartek
ZAKOŃCZONE
22, 23 lutego 2023 r.
środa, czwartek
ZAKOŃCZONE
Podnieś swoje kompetencje!
Zapisz się na dwudniowy warsztat ZARZĄDZANIE WARSZTATAMI USPRAWNIAJĄCYMI.
W ciągu 2 intensywnych dni szkoleniowych nauczymy Cię, w jaki sposób budować i rozwijać kompetencje lidera warsztatów usprawniających i zwiększyć zaangażowanie pracowników
w metodyczne rozwiązywanie problemów firmy.
oferujemy rabat 10% dla polecającego!
Zarządzanie warsztatami usprawniającymi
Opis warsztatu
2 dni zostaną poświęcone praktycznym ćwiczeniom, dzięki którym zyskasz umiejętności identyfikacji strat w procesach produkcyjnych i biurowych.
W tym czasie nauczymy Cię również, jak w praktyce posługiwać się narzędziami do identyfikowania i rozwiązywania problemów firmy (PDCA, Rybia Ość, 5Why, chronometraż, arkusz warsztatów).
Warsztaty usprawniające mają na celu wciągnięcie pracowników w poprawę procesów, które realizowane są w firmie. Realne zaangażowanie pracowników jest kluczem do efektywniejszej pracy poprzez identyfikowanie wartości i eliminowanie strat w firmie, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie zysku. To pracownicy mają najlepsze pomysły. Niestety z doświadczenia wiemy, że często ludzie nie angażują się w rozwiązywanie problemów bądź poprawę jakości pracy w firmie. Wynika to z braku odpowiednich metod współpracy i stosowania narzędzi.
Aby usprawniać efektywnie procesy, potrzebna jest przede wszystkim wiedza, którą możesz zyskać dzięki naszemu programowi opracowanemu na bazie wieloletniego doświadczenia i wdrożeń, które wykonywaliśmy u naszych klientów. Zaangażowanie pracowników, przeprowadzanie warsztatów usprawniających, wprowadzenie programu sugestii pracowników to klucz do efektywniejszej i łatwiejszej pracy, a co za tym idzie zwiększenia zysku firmy.
Zarządzanie warsztatami usprawniającymi
Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy
- Pozyskanie kompetencji lidera warsztatów usprawniających, którym może być KAŻDY pracownik
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w metodyczne rozwiązywanie problemów firmy
- Pozyskanie umiejętności w identyfikacji strat w procesach produkcyjnych i biurowych
- Poznanie w teorii i praktyce narzędzi służących do identyfikowania i rozwiązywania problemów firmy (PDCA, 5Why, Ishikawa, Chronometraż, Arkusz warsztatów)
- Zwiększenie oszczędności dla firmy poprzez efektywne wdrażanie usprawnień wpływających na podniesienie efektywności i jakości pracy
- Powołanie skutecznych liderów zmian
Korzyści z wykorzystania metody Lean
Sprawdź jak wykorzystaliśmy metody Lean w praktyce
Zarządzanie warsztatami usprawniającymi
Umiejętności, które rozwiniesz
- Pokonanie oporu przed zmianą
- Angażowanie innych w proces zmian
- Dobieranie odpowiednich członków zespołu
- Efektywne zarządzanie zespołem w cyklu PDCA
- Definiowanie celów projektowych
- Dobieranie odpowiednich narzędzi LEAN
- Rozliczenie projektów usprawniających pod względem finansowym i operacyjnym
Zarządzanie warsztatami usprawniającymi
Program warsztatów
Dzień 1. - 6 godzin
- Lean w pigułce z elementami PDCA (9:00 - 10:30)
- Przerwa (10:30 - 10:45)
- Prowadzenie warsztatów usprawniających - teoria (10:45 - 12:30)
- Przerwa (12:30 - 13:00)
- Prowadzenie warsztatów usprawniających - praktyka (13:00 - 14:45)
- Podsumowanie (14:45 - 15:00)
Dzień 2. - 6 godzin
- Obserwacje i chronometraże - część teoretyczna (9:00 - 10:15)
- Przerwa (10:15 - 10:30)
- Obserwacji i chronometraże - część praktyczna (10:30 - 12:00)
- Przerwa (12:00 - 12:30)
- Narzędzia Lean - Ishikawa, 5Why w praktyce. Wypełnianie arkusza warsztatów (12:30 - 14:30)
- Podsumowanie (14:30 - 15:00)
Zarządzanie warsztatami usprawniającymi
Warsztat poprowadzi
Zbigniew Cygan
Ekspert w Lean Partner z 19-letnim doświadczeniem
w branży automotive
Zbigniew Cygan – ekspert w Lean Partner. Wcześniej 19 lat doświadczenia w kulturze lean w branży automotive. Przedkłada praktykę nad teorię, choć tej też nie unika. Mocno nastawiony na realizację celów i osiąganie rezultatów, jako wymierne korzyści ze szkoleń i warsztatów. Ulubione narzędzia, z którymi lubi pracować, to Rybia Ość i FMEA. Preferuje zasadę, że wszystkie procesy posiadają cechy wspólne niezależnie od branży i można je analizować narzędziami lean.
Brał udział we wprowadzaniu zasad GM-GMS (standaryzacja, nieustanne doskonalenie, zaangażowanie pracowników, jakość wbudowana i krótki czas realizacji). Kierował zespołem Kaizen (realizacja pomysłów pracowników, szkolenia pracowników, prowadzenie bazy Kaizen, raportowanie wyników realizacji, udział w spotkaniach koordynatorów wydziałowych). Prowadził warsztaty nieustannego doskonalenia (CIP), śledzenia realizacji punktów i zadań z tych warsztatów, raportowania wyników. Uczestniczył we wprowadzeniu PFMEA. Prowadził szkolenia dla pracowników. Nadzorował grupy wykonujące analizy. Wprowadzał działania na podstawie rezultatu wykonanej analizy. Posiada doświadczenie w prowadzeniu audytów wewnętrznych ISO 9001 i 140001 stałych oraz poprzedzających audyty zewnętrzne.
Warsztat poprowadzą m.in.
i niepewności. W mojej pracy jako trener, skupiam się na towarzyszeniu osobom
w procesie odkrywania siebie samego oraz nauczania efektywnej i skutecznej komunikacji interpersonalnej. Moje motto brzmi: "nazywaj rzeczy po imieniu, a zmienią się w oka mgnieniu" i jestem przekonany, że kluczowym elementem skutecznej komunikacji jest szczerze mówić o swoich potrzebach oraz oczekiwaniach.
Informacje o warsztacie
Cena regularna
* Cena za jednego uczestnika-
Za każdą zarekomendowaną osobę, która weźmie udział w warsztacie, oferujemy rabat 10% dla polecającego!
-
Ceny zawierają – opłatę za uczestnictwo w warsztacie, catering oraz wszelkie materiały szkoleniowe.
-
Certyfikat – wydany po ukończonym warsztacie
-
W przypadku grup powyżej 4 osób cena do negocjacji.
-
Oferta szyta na miarę
Jeżeli są Państwo zainteresowani przygotowaniem spersonalizowanej oferty dla Państwa przedsiębiorstwa, uprzejmie prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego. Dzięki temu będziemy mogli dokładniej zrozumieć Państwa potrzeby i dostosować nasze usługi w sposób najbardziej efektywny.