Projekt dla banku.
Bankowość klienta indywidualnego
Branża: bankowość/finanse, usługi
Cel projektu
Skrócenie czasu procesowania odpowiedzi na zgłoszenia klientów, zwiększenie elastyczności i wydajności tego procesu.
Przeszkolenie zespołu tak, aby mógł kontynuować samodzielnie optymalizacje po zakończeniu projektu.
Efekt projektu
Skrócenie czasu odpowiedzi na zgłoszenia klientów o 30%. Zwiększenie wydajności procesu o 40% dzięki zastosowaniu narzędzi Lean Management. Wzrost zaangażowania pracowników w proces optymalizacji dzięki KAIZEN.
Wzrost satysfakcji klientów przekładający się poziom sprzedaży i ocenę marki. Spełnienie wymagań ustawodawcy w zakresie czasu odpowiedzi na zgłoszenia klientów.
Optymalizacje procesu są kontynuowane przez zespół.
Zakres projektu
- Projekt prowadzony zgodnie DMAIC.
- Mapowanie procesu VSM.
- Analiza danych statystycznych.
- Automatyzacja procesu i zastosowanie POKA YOKA.
- Wdrożenie kolejkowania zadan i systemu Pull.
- Balansowanie procesu.
- Analizy video.
Proces przyjmowania, analizy, przetwarzania wniosków klientów podlega dalszym optymalizacjom dzięki zastosowaniu KAIZEN.
35 osób
Liczba pracowników
4 miesiące
Czas trwania projektu