Projekt dla klienta z branży produkcyjnej w zakresie logistyki wewnętrznej
Cele projektu
- Obniżenie poziomu stanów magazynowych o 10%
- Skrócenie czasów przestojów produkcyjnych związanych z niedoborem komponentów na stanowiskach pracy o 50%
- Zwiększenie efektywności zespołów odpowiedzialnych za pakowanie wyrobów gotowych o 5%
- Zmniejszenie liczby reklamacji związanych z błędami w kompletacji materiałów wysyłkowych o 20%.
- Powołanie na nowo funkcji LEAN TEAM z przedstawicieli wszystkich współpracujacych działów.
Efekt projektu
- Finansowy – zwiększenie marży o 7,5% poprzez:
- zmniejszenie liczby reklamacji/kwot kar,
- obniżenie poziomu kapitału zaangażowanego w stany magazynowe oraz WIP,
- zmniejszenie liczby nadgodzin oraz dodatkowych prac w weekend.
- Operacyjny:
- wprowadzenie standardu pracy zgodnie z JIT i KANBAN – elektroniczny i wizualny,
- wdrożenie wskaźnika OTIF – in time in full – daje informacje jak działa JIT,
- podniesienie produktywności procesów pakowania wyrobów gotowych o 34% – tym samym skrócenie czasu potrzebnego na realizację wysyłek na czas,
- wyeliminowanie błędów do poziomu 0,02%, zastosowano FMEA oraz zwiększono produktywność dając tym samym więcej czasu na staranność realizacji zadań.
- Zespoły:
Metody projektowe
- opracowanie Business Case,
- wprowadzenie komunikacji zgodnie z Hoshin Kanri,
- wprowadzenie aplikacji do zgłaszania problemów i usprawnień,
- projekt prowadzony zgodnie z DMAIC/PDCA,
- opracowanie wskaźników produktywności – KPI,
- wdrożenie zmian w logistyce wewnętrznej – wywołania typu pull Kanban,
- warsztaty Lean Lider w logistyce oraz Lean Six Sigma Yellow Belt.